Nagybogo.HU | Nagybőgősök információs portálja


      Ma 2017. április 27., csütörtök, Zita napja van.     Kapcsolat  Támogatás
Címlap Nagybőgősök Külföldiek Országok szerint (Z-A)
Szerző szűrő     Elemek száma 
# Cikk cím Szerző
Kozolupov, Sz.M. Oroszország
Krajzev, Alekszej Ivanovics Oroszország
Kravcsenko, Mihail Vaszilijevics Oroszország
Kurbatov, Mihail Mihajlovics Oroszország
Kuszevickij, Szergej Alekszandrovics Oroszország
Martinov, Alekszej Jegorovics Oroszország
Michno, Alexandr Vasziljevics Oroszország
Miluskin, Alekszandr Alekszandrovics Oroszország
Mirozojev, Avgyej Avramovics Oroszország
Panaszenko, F. Oroszország
Peremityin, V. Oroszország
Pimenov, Jevgenyij Oroszország
Pokrovszkij, N. Oroszország
Prohorov, Ivan Oroszország
Proszkurin, Vlagyimir Nyikolajevics Oroszország
Rakov, Lev Vlagyimirovics Oroszország
Sesztakov, A.L. Oroszország
Sevickij, Fabian Oroszország
Smuklovszkij, Dmitrij Alekszandrovics Oroszország
Stejnke, Mihail Oroszország
 
6 / 39 oldal
Mensch, Homer
A Pittsburg Simphony, a New York Philharmonic, az NBC Zenekarának tagja volt. Sok hírességgel játszott együtt.A Manhattan School of Music és a Mannes College of Music tanára. 2002-től a Julliard School of Music tanára.


 
Gyakov, Dmitrij Ivanovics
M. V Kravcsenko tanítványa, a Moszkvai Filharmonikus Zenekar tagja.


 

Franke, Karl
a XIX. század első felében iskolát szerkesztett az úgynevezett művészi ujjazat alkalmazására. Műkedvelő hangszerkészítő is volt.


 

Cessa-Bianchi, Ettore
1905-ben végzett I. Caimminál. Századunk elején a nagybőgő kiemelkedő művésze volt.


 
Stanek, Eduard
(1885-?) a bécsi Zeneakadémián tanult. Ennek alapján eleinte 1-2-4 ujjrendszer alapján tanított, de később Bottesini nyomán áttért az olasz 1-3-4 ujjrendszerre.


 

Mengoli, Annibale
(1851-1895) Pesaró. A bolognai konzervatóriumban tanult Ghirellinél, illetve végzett Pinettinél 1871-ben. Először a torinói konzervatóriumban tanított. Kitűnő koncertező művész, egyben kiemelkedő zongorista is volt. Iskolát szerkesztett a háromhúros nagybőgőn való képzésre, és még mintegy hetven különböző művet, köztük több versenyművet is komponált. Etűdjei rendkívül nehezek; amint az Bottesininek egy Mengolihoz intézett leveléből kitűnik, még a XIX. századi nagybőgőjáték legnagyobb virtuóza is igen problematikusaknak találta őket. Kiemelkedő tanítványai Italo Caimmi (Milánó) és Isaia Bilié (Róma) voltak.