Nagybogo.HU | Nagybőgősök információs portálja


      Ma 2017. március 25., szombat, Irén és Írisz napja van.     Kapcsolat  Támogatás
Címlap Nagybőgősök Külföldiek Külföldiek (A-Z)

Külföldiek

Cím szűrő     Elemek száma 
Arfman, Stewart
Asbury, Monte
Asztahov, Andrej Ivanovics
Aubrech, Matthias
Azarhin, Rogyion Mihajlovics
Babusek, Frantisek
Badila, Ovidiu
Bagovska, Petja
Baines, Fracis
Baines, Francais
Baker, David
Balch, Georg Christoph
Balday, Franz
Balejev, Georgo
Balentyij, A.I.
Baleyev, Georgo
Barbé, Thieri
Barberi, Carmelo de
Barberi, Francesco de
Barker, Edwin
 
2 / 39 oldal
Hucke, Reiner
(1954-) Weimarban H. D. Wenkel tanítványa volt, majd Lipcsében a Gewandhaus zenekarának tagja lett. 1977-ben részt vett Weimarban Ludwig Streicher mesteriskoláján, és még ugyanebben az évben Markneukirchenben a nemzetközi versenyen első díjat nyert.


 
Schmitz, Harmut
Berlinben a Deutsche Staatsoper zenekarának tagja.


 

Bradetich, Jeff
Az Oregoni Szimfonikus Zenekarral debütált 16 évesen. Fellépett a New York-i Carnegie Hallban 1982-ben, a londoniWigmore Hallban 1986-ban,. Számos nagy verseny győztese, a Northwestern Egyetem professzorea volt 1994-ig, majd az Észak- Texasi Egyetem tagja lett. 1982-1990-ig az International Society of Bassits igazgatója volt. Öt megjelentlemezén feleségével játszik.


 

Hermann, Heinz
a Drezdai Főiskolán tanított 1975-ig, miközben 1958-ban iskolát szerkesztett. Átiratai is vannak, és egy hanglemeze ismert. Markneukirchenben 1981-ben a zsűri tagja, majd 1983-ban és 1985-ben elnöke volt.


 
Madenski, Eduard
(1877-1923) Bécsben született és ott is halt meg. Jó zenei előképzés után tizennégy évesen kezdte meg zenei tanulmányait a bécsi konzervatóriumban hegedűn, de 1892-től már nagybőgőt tanult Simandlnál. Kitüntetéssel végzett 1898-ban.A következő évben próbajáték alapján huszonkét jelentkező közül őt vették fel a bécsi Operaház zenekarába, ahol 1909-től vezető nagybőgős lett. Szólistaként bemutatkozó hangversenye 1903-ban a Musikverein-saalban mintegy kétezer főnyi közönség előtt hatalmas sikerrel zajlott le. Koncertjeinek külön érdekessége volt, hogy nagynevű elődeivel szemben, akik kisalakú és magasabbra hangolt nagybőgőkön szólóztak, ő ere-deti nagyságú és legtöbbnyire normál hangolású hangszeren teljesítette koncertjeit. Ez a gyakorlat lassanként követőkre talált, de mindmáig nem vált általánossá. Pedig ez a hangolás felel meg a nagybőgő igazi hangjának, mert a felhangolt nagybőgő hangja már nagyon megközelíti a gordonka hangszínét és könnyen össze is téveszthető azzal. Ennek ellenére a szólisták többsége ez utóbbit részesíti előnyben, annál is inkább, minthogy a létező nagybőgő-kompozíciók nagyobb része eleve ilyen hangolásra készült.Madenskire fölényes technika, könnyed játék, melegen csengő hang és a hegedűsökével vetélkedő előadási mód volt jellemző. Hüvelykfek-vésben a 4. ujjat is használta. Furtwaengler így nyilatkozott Madenski játékáról: "nem csak ujjainak és vonójának művészete csodálatos, de képes a rideg nagybőgőn énekelni és a gordonkák sallangmentes hangszépségével szemben nem hogy alulmaradna, de tömörségben és erőben felül is múlja azokat."Madenski etűdöket és előadási darabokat írt. Rövidke zenetörténeti munkája a Grundriss der Geschichte des Solospiels auf dem Kontrabass. Legkitűnőbb tanítványa J. Prunner volt, aki később tanár és szólista lett Bukarestben.


 

Budilova-Vankura, Eva
(1937-) cseh nagybőgős, zenekari tag; olykor szólistaként is szerepel.