Nagybogo.HU | Nagybőgősök információs portálja


      Ma 2017. október 18., szerda, Lukács napja van.     Kapcsolat  Támogatás
Címlap Nagybőgősök Külföldiek Országok szerint (A-Z)
Szerző szűrő     Elemek száma 
# Cikk cím Szerző
Radukanov, Encso Petrov Bulgária
Tosev, Todor Bulgária
Vaporpdziev, Asent Bulgária
Bagovska, Petja Bulgária
Baleyev, Georgo Bulgária
Feyler, Pierre Bulgária
Ancicka, Alexandr Csehország
Begman, Joachim Csehország
Bubenicek, Miloslav Csehország
Budilova-Vankura, Eva Csehország
Capoun, Alois Csehország
Cervinka, Frantisek Csehország
Divisek, Frantisek Csehország
Geissel, Johann Csehország
Hanak, Josef Csehország
Horak, Pavel Csehország
Houdek, Josef Csehország
Janous, Vojtech Csehország
Jelinek, Emanuel Ignaz Csehország
Jelinek, Miloslav Csehország
 
3 / 39 oldal
Zimmermann, Frederik
1906-ban született.Tanára Hermann Reinshagen volt. A Pittsburg Simphony Orchestra, a New York Philharmonic és a Detroit Simphony Orchestra volt szólamvezetője. 1967-ben halt meg.


 
Brahms, Johann Jakob
(1806-1872), a nagy zeneszerző apja a előbb Hamburgban kocsmai bőgős volt, majd színházi zenésszé küzdötte fel magát. Nevét egy mondása örökítette meg: "Puszta szerencse kérdése, hogy valaki nagybőgőjén egy tiszta hangot ki tudjon harcolni!" Ez a megjegyzés némi képet ad a bőgőzés átlagszínvonaláról a XIX. század elején. Éppen ideje volt, hogy Európa-szerte meginduljon a nagybőgősök szakszerű képzése.


 

Robinson, Paul
Az Ohio Állami Egyetem professzora, az 1995-ös ISB verseny elnöke. szólamvezető volt számos zenekarban. A KortársMűvészeti Fórum alapítója.


 

Neher, Patrick
Tucsonban az Arizonai Egyetem professzora, a Tucson Simphony Orchestra szólamvezetője. Mesterfokozatot ért el aJulliard Schoolon. Gyakran ad szólókoncertet. Alapító tagja és igazgatója az évenként megrendezésre kerülő Arizonai Bőgőtalálkozónak.


 
Karr, Garry
Los Angelesben született 1941. november 20-ikán. Apja, nagyapja és a család más tagjai is nagybőgősök voltak. Családi hagyomány volt tehát ez a hangszer, amit az ifjú Garry először nagyapjától, majd Hermann Reishagentől, később Warren Benfieldtől és Stuart Sankeytől tanult.Zenei karrierje 1962-ben kezdődött, amikor már szólistaként a New York-i Filharmonikusok kíséretével és Leonard Bernstein vezényletével a televízióban lépett fel. Ezután számos koncertet adott az Egyesült Álla?mokban és Kanadában. 1964-ben európai turnén vett részt, amelynek során Németországban, Angliában, Hollandiában, Franciaországban és Svájcban koncertezett. Koncertjeit a már Kuszevickij által is használt 1612-ből származó Amati-nagybőgőn adja.Szabad idejében pedagógiai tevékenységet is végez. Így az USA-ban és Kanadában több egyetem zenei tagozatán tanított. 1967-ben alapította meg az International Institute for the String Basst a Madison Egyetem (Wisconsin) keretében. Ennek kiadványa a havonként megjelenő The Bass Sound Post című nagybőgős-szaklap.Számos hanglemez szólistája, ezeken keresztül az egész világon megismerhették briliáns játékát. Karr számos zeneszerzőt megihletett, így Alec Wilder, Günther Schuller, Hans Werner Henze s mások írtak és ajánlottak neki versenyműveket. Nevezetes repertoárszáma volt tanárának, Reishagennek Paganini Mózes-fantáziajából készült átirata.BARKER, Edwin (1956-) Tucsonban (Arizona) született, és már kilenc?éves korában megkezdte nagybőgőtanulmányait New Yorkban. 1976-ban kitüntetéssel végzett a New England Conservatory of Musicban, ahol Henry Portnoi tanítványa volt. Egyidejűleg megkapta a Chadwick-érmet is. Már tanulmányai idején tagja volt a New Yorki Filharmonikus Zenekarnak, valamint szólóbőgősként működött a Lake George Opera zenekarában. 1977-től a Boston Symphony Orchestra, majd a következő évtől kezdve a Chicago Symphony Orchestra szólóbőgőse lett. Egyidejűleg rendszeresen közreműködik a Boston Symphony Chamber Players kamarazenekarban és a kortárs zene propagálására alakult zenei csoportosulásban is.Ekkor már előadója és szakfelügyelője több amerikai konzervatórium?nak. 1981-ben meghívást kapott Bostonba az ottani szimfonikus zenekar fennállásának századik évfordulóján rendezett ünnepségekre. A díszhang?versenyen Kuszevickij ismert versenyművét játszotta, ezzel is emlékezve az együttes egykori nagynevű karmesterére. Rendszeresen koncertezik zenekari kísérettel az Egyesült Államok egész területén. Részt vett Norvégiában a Bergeni Zenei Fesztiválon. New Yorkban 1984. május 2-ikán a Carnegie Recital Hallban adott koncertjének műsora: E. Bloch: Ima a Zsidó életből című ciklusból, Schubert: Arpeggione-szonáta, H. W. Henze: S. Biagio 9 Agosto ore 1207, G. Bottesini: h-moll nagybőgőverseny.Kritikusai igen kedvezően értékelik művészetét: The Boston Globe, 1981: ?Ő rendelkezik mindazzal, ami egy nagy művészre jellemző: tónus, technika, temperamentum, nyugalom, kitűnő ritmus és remek koncep?ció. " The Boston Globe, 1982: ?Játéka beszédes, lírai, abszolút biztos, frazírozása hajlékony és természetes, akár egy nagy énekesé."NEUBERT, David Kaliforniában nőtt fel. Az Eastman School of Musicban és a Texasi Egyetemen (Austin) tanult, majd több zenekar szólamvezetője volt. Szólistaként is fellép, és több hanglemezt is készített már. 1984 óta a Texasi Egyetem professzora, de sok más helyen is vezet mesterkurzusokat. A világszerte mintegy 2500 nagybőgőst egyesítő Nemzetközi Nagybőgős Társaság elnöke.


 

Domasevics, M.B.
(1887-1926) a szentpétervári konzervatóriumban végzett Zsdanovnál. 1906-tól 1926-ig a moszkvai Nagyszínház zenekarának tagja volt mint szólamvezető. A nevezetes iskola elkészítésében Miluskin munkatársaként működött közre.