Nagybogo.HU | Nagybőgősök információs portálja


      Ma 2018. február 22., csütörtök, Gerzson napja van.     Kapcsolat  Támogatás

Myron, Richard

A Julliard School of Musik-ban tanult. 1977-ben szerezte meg a bachelor fokozatot Homer Mensch osztályában. A Master of Music fokozatot Frederick Zimmerman oltalmazása alatt kapta meg. Először az USA-ban muzsikált különböző zenekarokban, majd Európába visszatérve több helyen zenélt. A párizsi zeneakadémia tanára.

 
Madenski, Eduard
(1877-1923) Bécsben született és ott is halt meg. Jó zenei előképzés után tizennégy évesen kezdte meg zenei tanulmányait a bécsi konzervatóriumban hegedűn, de 1892-től már nagybőgőt tanult Simandlnál. Kitüntetéssel végzett 1898-ban.A következő évben próbajáték alapján huszonkét jelentkező közül őt vették fel a bécsi Operaház zenekarába, ahol 1909-től vezető nagybőgős lett. Szólistaként bemutatkozó hangversenye 1903-ban a Musikverein-saalban mintegy kétezer főnyi közönség előtt hatalmas sikerrel zajlott le. Koncertjeinek külön érdekessége volt, hogy nagynevű elődeivel szemben, akik kisalakú és magasabbra hangolt nagybőgőkön szólóztak, ő ere-deti nagyságú és legtöbbnyire normál hangolású hangszeren teljesítette koncertjeit. Ez a gyakorlat lassanként követőkre talált, de mindmáig nem vált általánossá. Pedig ez a hangolás felel meg a nagybőgő igazi hangjának, mert a felhangolt nagybőgő hangja már nagyon megközelíti a gordonka hangszínét és könnyen össze is téveszthető azzal. Ennek ellenére a szólisták többsége ez utóbbit részesíti előnyben, annál is inkább, minthogy a létező nagybőgő-kompozíciók nagyobb része eleve ilyen hangolásra készült.Madenskire fölényes technika, könnyed játék, melegen csengő hang és a hegedűsökével vetélkedő előadási mód volt jellemző. Hüvelykfek-vésben a 4. ujjat is használta. Furtwaengler így nyilatkozott Madenski játékáról: "nem csak ujjainak és vonójának művészete csodálatos, de képes a rideg nagybőgőn énekelni és a gordonkák sallangmentes hangszépségével szemben nem hogy alulmaradna, de tömörségben és erőben felül is múlja azokat."Madenski etűdöket és előadási darabokat írt. Rövidke zenetörténeti munkája a Grundriss der Geschichte des Solospiels auf dem Kontrabass. Legkitűnőbb tanítványa J. Prunner volt, aki később tanár és szólista lett Bukarestben.


 
Ruby, David
A Saskatoon Simphony Orchestra szólamvezetője. Rengeteg zenekarral lépett fel a pódiumra, több bőgőstalálkozónelőadó, szervező.


 

Diedrich Wilhelm
(1895-?) Brémában volt nagybőgős és zeneszerző.


 

Hamann, Karl
nagybőgős volt Halléban; 1929-ben a Kontrabassisten Bund egyik alapító tagja lett.


 
Desmatins, Claude
Nagybőgős volt Párizsban, akit egyes feljegyzések szerint 1663. június 15-ikén vettek fel a Grande Bandeba.


 

Eichstadt, Józef
(1906-1966) Ciechanski tanítványa volt, aki később mesterével dolgozott együtt Poznanban az Operaház tagjaként. Szólistaként fellépett hazájában, valamint a Szovjetunióban és Jugoszláviában is. Gyakran játszott a rádió mikrofonja előtt is. 1957-től a poznani konzervatórium tanára lett. Kétrészes iskola szerzője.