Nagybogo.HU | Nagybőgősök információs portálja


      Ma 2018. február 22., csütörtök, Gerzson napja van.     Kapcsolat  Támogatás
Címlap Nagybőgősök Külföldiek Pimenov, Jevgenyij

Pimenov, Jevgenyij

(1924-) orosz nagybőgős szólista.

 
Jaspin, ?
1800 és 1830 között Párizsban a Nagyopera tagja volt.


 
Grams, Antonin
(1752-1823), a "vetélytárs nélküli nagybőgős" Prágában, aki azonkívül, hogy kitűnő muzsikus volt, 1774-ben filozófiát is végzett a prágai egyetemen. Kezdetben ő is, akárcsak mestere, Natter Prágában a Lobkowitz-féle zenekarban játszott. 1801-ben Bécsben telepedett le, majd 1810-től Esterházy herceg zenekarának tagja lett.


 

Degen, Rudolf
Osztrák nagybőgős;(1937-) Bécsben az Operaház zenekara, valamint a Bécsi Filharmonikusok tagja volt


 

Sevickij, Fabian
(1893-?). Eredeti neve Kuszevickij, minthogy Szergej Kuszevickij unokaöccse volt. Éppen a nagy rokontól való megkülönböztetés végett vette fel a Sevickij nevet. Tanulmányait a szentpétervári konzervatóriumban kezdte Zsdanovnál, majd 1911-ben Bechnél fejezte be. Már 1910-től tagja volt Kuszevickij zenekarának. Virtuóz nagybőgőskéntebben az időben többször is fellépett szólistaként Moszkvában, Szentpétervárott és másutt is. 1921-től Varsóban az opera szólóbőgőse lett, majd 1923-ban kivándorolt az Egyesült Államokba, ahol zenekart alapított, és 1925-től karmesterként dolgozott tovább. Nagybőgőre néhány kisebb művet írt.


 
Sojka, Bohuslav
(1922-) cseh származású nagybőgős, aki a kijevi konzervatóriumban tanult Otokar Sperglnél, majd 1938-tól ugyanott az Operaház zenekarának tagja lett.


 

Piacek, Jindrich
(1908-?) V. Kuchynka játéka hatására szánta el magát a nagybőgő tanulására. Elsősorban autodidakta volt, de Kromericben is tanult a konzervatóriumban, valamint Tulacek növendéke is volt Brnóban. Első fellépése 1937-ben volt, amikor zenekari kísérettel Dragonetti egyik versenyművét játszotta. Ennek a fellépésének az érdekessége, hogy G-C-F-B hangolású hangszeren játszott, ami ritka jelenség.1945-től Pozsonyban a Szlovák Filharmónia Zenekara, illetve az ottani Rádiózenekar tagjaként dolgozott. Hatalmas repertoárral rendelkezett Bottesini, Cerny, Láska, Geissel, Kuszevickij és mások műveiből. Néhány kompozíciót is alkotott, valamint átiratokat készített Paganini és Sevcík műveiből. Írt egy módszertani és egy történeti munkát a nagybőgővel kapcsolatban. Fő műve Az üveghangjáték. E munkái azonban egyelőre kéziratban maradtak.