Nagybogo.HU | Nagybőgősök információs portálja


      Ma 2017. október 22., vasárnap, Előd napja van.     Kapcsolat  Támogatás
Címlap Nagybőgősök Külföldiek Carvajal, Vicente

Carvajal, Vicente

(1850-1903) ismét visszatért a háromhúroshoz, és azon tanított. Carvajal iskolát is írt. Madridban tanított.

 
Woodrown, Anthony
(1938-) angol származású nagybőgős; Amszterdamban a Concertgebouw zenekarának szólistája és ugyanott a konzervatórium tanára.


 
Desmatins, Claude
Nagybőgős volt Párizsban, akit egyes feljegyzések szerint 1663. június 15-ikén vettek fel a Grande Bandeba.


 

Lvovsky, Bretislav
(1857-1910) nagybőgős és zeneszerző szintén Bécsben végzett a Simandl-növendékek egyikeként. Az 1884 és 1890 közötti években Lembergben a konzervatórium tanáraként működött. 1900-ban visszatért Bécsbe, ahol az Operaházban folytatta munkáját. Néhány szerzeményt írt nagybőgőre, és más műfajokban is komponált. Ő írta az Unter Zirkusleuten című operett szövegkönyvét, és átiratokat is készített.


 

Elgar, Raymond
Nagybőgős és teoretikus; tanulmányokat írt a nagybőgő pedagógiájáról, valamint átiratokat is készített.


 
Aksamit, Paul
Titogradban(?) a filharmonikus Zenekar tagja.


 

Andreoli, Giuseppe
(1757-1830) Milánó, a konzervatórium első tanára volt, akit Madenski szerint egyben a szólisztikus nagybőgőjáték egyik úttörőjeként is nyilvántartanak. Az e területen végzett működésére vonatkozó adatok azonban ismeretlenek. Az akkori idők szokása szerint a nagybőgősöknek más hangszeren is kellett játszaniuk. Ez leggyakrabban a fagott és a tuba volt, de más párosítások is léteztek. Így Andreoli a Scala zenekarában nagybőgős és hárfás volt. A három-, illetve négyhúros nagybőgőkkel kapcsolatban figyelemre méltó adat, hogy Andreoli, miközben a konzervatóriumban tanítványait háromhúros nagybőgőn tanította, addig otthon magántanítványait négyhúros instrumentumon oktatta. Nyilván ő maga is felismerte, hogy a négyhúros a jövő hangszere.